Broöppning

Igår var det broöppning och jag tror bestämt att varenda jävel i staden hade hittat ut  genom sina dörrar. Halvknepig kväll som började med grillning hos Linnéa och fortsatte på logen. För er som inte kommer härifrån kanske jag ska förklara att det inte är en loge på en bondgård utan mer en..loge som vi pratar om. Allt handlar om uttal gott folk! Det är för övrigt inte heller en bro som öppnas (även om det sker lite nu och då), det är ett namn på en tillställning där man samlar alla idioter man hittar innanför ett gäng staket och låter dom gå lös.


Jag tog mig ett snack med Oskar Linnros bland det första jag gjorde när vi kom ner till stan, han bara stod där helt plötsligt som om han väntat på mig hela sitt liv. Det var ett relativt kort snack, jag hade en vääääldigt viktig fråga och fick mitt svar. Man ska hålla sig kort när man har med karlar att göra har jag lärt mig, pang på helt enkelt. Jag fick honom till och med att skratta så vi kan ju säga två flugor i en smäll då kanske. Hur som helst så var han riktigt bra och jag förstår inte riktigt vart han har varit hela mitt liv. Män som kan nånting som har med musik att göra är ju trots allt det bästa.


För övrigt kan jag säga att det är under sånnadär kvällar man inser att folk verkligen inte kan stå på sina fötter på en och samma plats i mer än en sekund. Ju fler människor du kan få ner på marken desto bättre. Det är också ett plus om du kan kliva på andras fötter samtidigt som du viftar med armarna och petar ut ögonen på närmaste person. För varje armbåge du lyckas slå in i nån annans mage så får du tre fria knuffar åt valfritt håll som du bör utnyttja snarast och blöder någon på grund av nåt du gjort så får du även 10 poäng extra per sår. Ganska rolig sport detdär.


Idag har jag en lunch inbokad med Anna, Kim och hans följeslagare Felix. Vi ska planera ett köp av ett gigantiskt labb där vi ska göra experiment på speciellt utvalda människor. Se det som en tidig julklapp från oss till er, det är för ert eget bästa och Peter Jihde är först ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0