Högervänstervänsterhöger

En gång åkte jag bil med Anna i Sundsvall. Det gör jag helst inte om igen. Egentligen började väl det hela rätt bra men det var lugnet före stormen antar jag..Vi hade droppat av Malin och Anneli och körde åt nåt håll när hon lyckades hamna i vänsterfilen på en bred väg där vi fick möte i form av en långtradare. Hon började då lägga i backen och tänkte BACKA i vänsterfilen istället, ungefär som om det skulle vara bättre. Jag skrek åt henne att köra upp på trottoaren vilket hon gjorde med orden: "Jag tänkte ju backa tillbaks och göra rätt!" How about: GÖR RÄTT FRÅN BÖRJAN?? och det är HÖGERTRAFIK!! Nej justdet då var vi ju där igen, skillnaden på höger och vänster...


Bilfärden fortsatte och Anna låg i filen längst till höger av tre möjliga på en väg. Självklart var det en fil enbart för bussar (kan förklara varför det var så få bilar som körde i den) och nog för att hon har en stor bil men en buss är det då inte! Till saken hör att Anna oftast kör väldigt fort när hon kör bil och man får inte bli förvånad om hon väljer vägar som inte riktigt finns. För ett tag sedan gjorde jag en liten beskrivning av hennes väg från ä-bro in till stan för att ta ett exempel:

Nu åker vi till mallis om 3 dagar och det är ju högertrafik där också, hyr vi en bil får Anna alltså inte köra. Dock så återfinns ju höger/vänster lite överallt och inte bara i trafiken, även på mallis. Vem vet om hon ska titta på en karta eller kanske välja håll i en korsning, då tror jag att det krävs en lektion i det hela innan. Så varsågod Anna, från mig till dig:

Alltid lika kul att hjälpa till.


Kommentarer
Postat av: Anna

hahha!nä nu luras du.. eller?? jo jag tror det!

2010-08-18 @ 11:48:20
Postat av: Anonym

hahah!!

2010-08-18 @ 17:48:03
Postat av: Johanna

Man vet aldrig ;)

2010-08-18 @ 18:57:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0