Mallis!

Ja gott folk, nu är vi framme i solen och värmen. Resan ner flöt på bra bortsett från att dörrarna på tåget öppnades åt fel håll på Arlanda vilket stressade alla som skulle av där ganska rejält. Av kom vi tillslut och från Arlanda till övernattningshotellet fick vi åka taxi med två utlänningar varav ena fick för sig att spela musik från sitt eget land, något som jag tyckte var hysteriskt roligt trött som jag var. Det kan ha varit den dåligaste musiken jag hört på länge och allt lät precis likadant. Han började med att spela låt nummer 2 och när jag tittade efter en stund för att jag tyckte att låten var väldigt lång så var det plötsligt låt nummer 7, det säger väl det mesta.

På övernattningshotellet låg vi och kollade på dobidoo på tv i brist på annat att göra och i brist på annat bra på tv. Det visade sig dock bli ganska roligt när Lasse Kronér ställde frågan: "Asaguden Tor, vad hette hans hammare?" och Anna snabbt svarade: "ODEN!!" innan Peter Apelgren svarade: "Mjölner!" Haha ja, Tors hammare Oden vare ja.

Vi fick några timmars sömn innan klockan ringde 03:00 och det var dags att kliva upp och äta frukost innan transporten till Arlanda gick. Incheckningen av bagaget och allt annat gick supersnabbt och det var nästan lite långtråkigt, det pep inte ens när jag gick igenom säkerhetskontrollen...Väl vid gaten så satt vi och iakttog en barnfamilj med världens tjurigaste små döttrar som befann sig mitt uppe i ett bråk om prinsesstidningar och barbiegrejer. Mamman verkade inte bry sig så mycket, hon såg mest less ut, men pappan däremot blev snabbt en av mina absoluta favoritpappor i hela världen! Han var inte bara ung och snygg, han fick också tyst på ungarna på dom mest otroliga sätten. Det går inte att beskriva, men han var bara så jäkla rolig och bjöd på sig själv, mer sånt!

På flyget ner hamnade vi framför en annan barnfamilj där sonen ställde frågor till pappan oavbrutet från start till landning. Det var ganska kluriga frågor minsann! Eller vad sägs om: "Pappaaaaaa, är flygplanet snabbare än Fantomen? Är det det pappaaaaa?" och: "Hur mycket väger dethär flygplanet när alla vi människor sitter i det, är det som 485 badkar pappaaa?" I övrigt hade vi barn till vänster, höger och framför oss som skrek ikapp i stort sett under hela resan. Tack gode gud för mp3-spelaren!

Det var helt klart världens längsta dag igår och jag tror aldrig att jag har sovit så skönt som jag gjorde i natt! Idag har vi bara legat vid poolen vilket jag kan känna att jag har lite svårt för eftersom det är så låååångtråkigt, men eftersom det var 35 grader varmt redan klockan 9 i morse så orkade vi inte ta oss så mycket längre, man blir helslö. Det visade sig inte vara så jäkla långtråkigt ändå, fick se lite allt möjligt roligt som vi skrattade länge och väl åt. Bland annat såg vi ett mordförsök i form av en karl som kastade sig från kanten och försökte hoppa ihjäl sin fru i poolen, det är semester med familjen det!

Det är mestadels barnfamiljer här men idag kom det fram en dansk kille i normal ålder som ville prata lite. Det lät väl ungefär såhär:
Han: Hej
jag: Hej
Han: ppwyugfklhlshilsfhhisfilhfs?
jag: va?
Han: lhsdfukgfsukilgfliusdgrfurl?
jag: va?
Han: gfkusgsusflh!
jag: va?

Nej okej, han var faktiskt ganska bra på att förklara sig när han förstod att jag inte fattade. Han ville fråga om jag var svenska, vem jag var här med, hur länge jag skulle vara här och lite annat. När jag frågade vart han kom ifrån så var svaret: Norge. Jag hör alltså inte skillnad på norska och danska längre, BRA. Borde jag bli orolig? Vi bor i alla fall grannar med ett gäng danskar, det är jag säker på. Det märker man på musiken dom spelar och den gräsliga allsången från balkongen.

Nu ikväll åt vi middag och sen gick vi en sväng i byn, där finns det en massa små butiker med en massa fult i som man kan skratta åt. Om en stund är det show här på hotellet med Lollo & Bernie, domdära maskot-grejerna som alla ungar klänger på. Anna är rädd för dom, så vi håller oss borta. Imorgon ska vi utöva kognitiv beteendeterapi och närma oss långsamt, steg för steg. Målet är att stå tre meter ifrån.

Hahah en liten grej bara mitt i allt..vad är det som händer? Internettiden (30 min) tog slut och jag gick iväg för att köpa mer tid, kul att man kan köpa tid för övrigt..I alla fall så kom jag fram till receptionen där samma killar jobbade som första gången jag var där, alltså för hela 30 minuter sedan. Den ena killen försvann högröd i fejjan när jag kom fram och jag lämnade mina money till den andra. Han säger då: "Okey, this ticket is free for you, it is from the other man that works here. He thinks that you are the most beautiful girl in the hotel." Ska man tacka eller springa?

För övrigt kan jag passa på att tala om för er hur ni lättast känner igen folk på sunwing resort:
Svenskar: Köper felix köttbullar på minimarket, reser med hela släkten (inklusive mormödrar och halvfastrar och allt vad det kan vara) samt kliver snett och vrickar fötterna.
Danskar: Fula tatueringar (gärna med födelseår eller efternamn), gräslig allsång, dricker öl istället för- och i samma mängd som andra dricker vatten,  skriker.
Norrmän: Låter som danskar, tränar (springer gärna 4 varv runt området medan du sitter och äter och känner dig lagom aktiv).
Finnar: Syns inte, hörs inte, finns inte.

Hörs!!

Kommentarer
Postat av: M

Du ska absolut springa...

2010-08-22 @ 21:49:37
Postat av: finnhatare

hahahahah finnar!

2010-08-25 @ 15:54:00
Postat av: Anonym

Haha jadu Jennan, nu skulle du vara här ;)

2010-08-25 @ 19:21:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0