Simhopp

Imorse satt jag och kollade på herrarnas simhopp i brist på annat att göra. Hur som helst så är det en värdelös sport som inte ens borde få heta som det gör. SIMhopp? Det är ju bara hittepå och lögn, jag har då aldrig sett nån tävlande som tar sig en längre simtur när dom väl är i vattnet. Nej, döp om det till plaskhopp eller nåt istället! Dedär med bra och dåliga hopp är en del i denna "sport" som jag absolut inte förstår mig på alls, allt ser ju precis likadant ut. Och vad är det för fula små badbyxor dom har på sig? Hon som kommenterade det hela var dock helt lyrisk över karlarna och då i synnerhet deras sätt att hålla vristerna på (såg väldigt manligt ut). "Åhhh titta på vristerna, vackert!!" Hon nämnde också gång på gång hur hon fick gåshud och jag fattade verkligen ingenting.


Jag försökte sätta mig in i det hela och när norrmannen Valheim hoppade såg jag ju direkt att det var ett riktigt uselt hopp som han inte kan ha tänkt igenom många sekunder..meeeeen det var tydligen ett helt fantastiskt hopp enligt kommentatorn. Bergslien gjorde ett fint hopp enligt mig men det var tydligen helt misslyckat istället. För övrigt så pratade kommentatorn om trampolinen som om den vore en gåva från gud.."Svikten ska vara som en vän som får en att komma  runt." HALLÅ!? Hör ni inte hur det låter? Och vilken vän får en att flyga 3-4 meter upp i luften, snurra runt och ramla pladask ner? 2,5 mollbergare hit och några tyskar dit. Nej, simhopp är för dom som inte lyckats med nån annan sport.


Vi kvinnor som spelar i svenska herrlandslaget i fotboll har ju däremot lyckats vi! Ikväll spelar vi träningsmatch mot skottland på Råsunda och vi har bytt vårt 4-4-2-spel mot 4-2-3-1. Klockan 19:30 på Tv8 är det som gäller och det kan hända att vi börjar på bänken men där kommer vi inte att sitta länge så oroa er inte!


Kommentarer
Postat av: Anonym

hahah foppa där han hör hemma! äntligen!

2010-08-13 @ 02:57:09
Postat av: Anonym

ja, klart snyggaste!

2010-08-29 @ 22:15:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0