lördagsöndag

Vaaaaad hände igår? JO, Robin var nån form av räddare i nöden och plockade upp mig här hemma och vi åkte ut till Ida i skogen där det var avskedsfest. En trevlig avskedsfest om nu sånt kan vara trevligt. Bland annat så spelade vi kubb utan några som helst regler vilket är det bästa för då kan man bestämma själv att man vann. Det blev även en kort sväng på krogen efter att vi faktiskt lyckades ta oss in till stan. Efter nåt form av rekord i utspillda ölglas (amanda 12 - nån annan 1) och en karl som vurpade UPP för en trapp och landade i mitt knä med orden "saaatan nu har jag gjort bort mig!" så insåg vi att det mestadels var idioter på Svenssons. Vi kom fram till att det var skönare att sitta ute så vi gick iväg ett gäng redan vid kvart över ett.

Hamnade tillslut i Robins bil igen med honom, Amanda och Sofia. Sofia köpte med sig mat och vi åkte upp på vårdkasen där vi satt ett litet tag och funderade på både det ena och det andra. Bland annat så kom Sofia fram till att hon kunde en låt som Amanda inte kunde, men efter en stund insåg hon att det handlade om ETT ord i en låt. Väldigt intressant.

Annars då? Idag sov jag bort halva dagen av nån anledning, sen kom Anna hit och bankade sönder dörren så jag var ju tvungen att kliva upp. Åkte ut till stugan och stupade i en solstol, otroligt socialt. Men sen blev det äventyr utan dess like minsann! Brorsan drog iväg på surfingbrädan (utan flytväst såklart) och vips så var han helt spårlöst försvunnen. Halva släkten stod på bryggan och spanade och när han inte kommit tillbaks på ett bra tag fick sjöräddningssällskapet rycka in. Jag och pappa tog båten och vi hittade honom efter ett tag, drivandes omkring som om det vore det mest normala på denna jord. Precis som vanligt. Jag råkade även köra på en dagslända vilket var sjukt onödigt, ungefär som om dom inte lever nog kort tid ändå. SORRY. Konstig dag.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0