Donken

Igår var jag i Birsta med Jennan och shoppade loss. Dock så är det inte själva shoppingen som är det intressanta i det här utan maten. Eller snarare det som hände när vi åt maten...Vi var på donken och jag råkar veta att bruden som jobbade i kassan brukar se ut som (och låta som) att hon vill döda alla inklusive sig själv i vanliga fall, men nu var hon suuuupertrevlig helt plötsligt. Vi såg att det heeeela tiden stod personal vid sopstationerna och tog emot brickor av folk och dom städade och torkade borden non stop, ingen stod stilla i mer än 30 sek. Vii tyckte att det var lite mysko men tänkte inte nåt mer på det utan vi beställde våran mat och jag fick vänta på mitt. Normalt sett brukar man få hämta grejerna själv där men nu så var dom väldigt noga med att säga att dom skulle komma ut med allt. Sen det sjukaste av allt; när vi satt och åt så kommer en kille ur personalen fram och säger: "Smakar allt bra? Är det nåt som saknas?" också världens smile på det. HAR MAN NÅGONSIN FÅTT DEN FRÅGAN PÅ DONKEN?

Nej. Efter ett tag upptäckte vi anledningen till allt fjäsk: tre kostymklädda kontrollanter från (hör och häpna) Amerikat som satt vid ett bord och kollade personalen och antecknade. Antagligen från nåt form av huvudkontor men snälla, det är lilla Birsta i lilla Sverige vi snackar om. Är det ens värt resan hit? Eller ja, dit...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0