Julgransstöld

Idag har jag träffat Ronja på stan en sväng och jag har också haft lilla julafton med Annapanna, men innan det så åkte jag och pappa iväg en sväng för att fixa dom sista julklapparna. När vi var klara tyckte han att vi skulle fixa en julgran, något som jag inte var så jättesugen på. Jag föreslog att vi helt enkelt skulle ge fan i julgran i år och det tyckte han också men då är det brorsan (!?) som tycker att det ska vara som det alltid har varit. Vi åkte till en skog och nånstans där började allt likna ett bankrån...


Pappa körde i 3cm/h för att se ut en fin gran medan han förklarade hur det hela skulle gå till: "Nu byter vi chaufför, du släpper av mig i farten och sen åker du en sväng. Kom tillbaks efter 5 minuter. Nu ska jag bara byta skor". Jag föreslog att vi skulle ta en såndär liten gran som nästan är nyplanterad och sen lägga hela berget av julklappar "under" den = granen syns inte = humor, men icke! På med storstövlarna och sen ut i snön, men något han inte räknat med var väl att snön gick ända upp till midjan. Rudoooolf Andersson var det enda jag kunde tänka på när jag såg spektaklet! Åkte iväg precis som jag blev tillsagd och när jag kom tillbaks så gick han efter vägen utan gran, den hade han gömt längre bort så nu skulle vi åka och hämta den. Suck.


När vi skulle åka hem så kom det en liten hund och sprang efter vägen. Jag stannade och försökte få tag på den, men den sprang iväg snabbare än vinden. Vi åkte vidare men det var jag inte riktigt nöjd med i hjärtat så vi vände om igen och då kom den lilla stackaren springandes igen. Fick tag på den och ringde på hos närmaste family och frågade om det var deras vilket det var. Den hade rymt och dom hade inte märkt det, efter sju miljoner tack åkte vi vidare. Tänkte att man kanske hade samlat på sig lite bra karma genom hela dendär hundhistorian men NÄEEEEEEE VAD TROR NI HÄNDEEEEEEEER!???? Alexander Rybak ska vara med i let's dance! Det är ju nåt i klass med jordens undergång! Inte nog med det så luktar julgranen tomat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0