Spört

Viiiiiilken sporthelg! Började med SM i pizzaätning igårkväll med släkten, jag vann inte, blev till och med omkörd (omäten?) av ena kusinen som är ungefär lika lång som en skollinjal och fyller 8 till våren. Känns bra. Fick även tre timmars utvisning för att jag äter pizzan inifrån mitten och ut mot kanterna så jag åkte till högslätten istället med Anna och Marina och kollade på teamet som spelade mot lugnvik. Mycket rolig match som slutade 13-3 till teamet, pris för bästa underhållning gick helt klart till herr undin som lyckades döda sin ena skridsko och fick kliva av isen. Hoppas tomten hittar till brännavägen osv..


Imorse var det skidåkning på tv och jag låg nerbäddad i soffan medan André Pops satt i vinterstudion och bara var allmänt mysig i sin gråa kofta. Det är faktiskt riktigt roligt att kolla på dom alpina grenarna och ännu roligare är det att höra åkarna intervjuas eftersom dom flesta pratar sån jävla uuuuuuusel engelska. Bara det är ju humor så det räcker och blir över.


På eftermiddagen så åkte jag hem till mamma och pappa en sväng och där var det simning på tv blandat med herrarnas 30km längd och semifinalen i handboll. Handboll är nog en av dom roligaste sporterna man kan kolla på näst efter hockey faktiskt och det blev ju en rysare måste man väl ändå säga. Åkte upp på Hagagatan för ännu en släktmiddag och där var det hockey som gällde. Var tvungen att sätta mig med alla barn och kolla på julkalendern tillslut för jag blev alldeles trött i sportnerven.


Den enda sporten jag själv ägnat mig åt denhär helgen är snöskottning av balle. Sist jag gjorde det så använde jag ett durkslag (i brist på annat) tills jag höll på att få ett psykbryt och tog en hink istället. Eftersom det var mitt på ljusa dagen den gången så kunde jag inte kasta skiten över kanten och ner på gatan så jag la allt i duschen så det fick ligga där och smälta. Har inte hunnit testa Sprocks taktik där med bakplåten än men, han är karl och jag är lite smartare så denhär gången använde jag en spade istället.


Imorgon är det väl dags att bädda ner sig i soffan igen och umgås med André Pops. Vi brukar ha det så mysigt och det kanske inte är så många som vet det, men förra vintern hade vi faktiskt ett förhållande. Bildbevis:


Kommentarer
Postat av: Anna

jaha, och vad är jag då? nån slags mullvad eller!?

2010-12-21 @ 15:57:37
Postat av: Anonym

ja, du lurade i buskarna. Trodde väl att jag inte såg dig men.....

2010-12-22 @ 01:00:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0