Hockey

Idag skulle det spöregna och åska. Lite besviken över att det är sol för nu måste man ju planera om hela dagen! Jag ska snart ner på "stan" och träffa Annelie med tillhörande hund, vi ska smälla i oss lite fika och kolla på fotboll.


Läste igenom massa gamla sms från i vintras och då slog hockeysuget till hårt i ansiktet trots full sommar. Jag vill halka runt på parkeringen i timrå när det är 30 minus och jag vill sitta på högslätten och frysa! NU.


Linnéa gjorde klart för oss alla en gång att hon minsann avskydde att kolla på hockey. Jag släpade med henne på en match och vips så var hon omvänd. Sedan rullade det på och den 11 mars i år var vi nere i Timrå när dom spelade mot Djurgården. När vi satt på läktaren började hon fundera...
Linnéa: Det är Timrå mot Djurgården alltså?
jag: ja precis.
(2 sekunders tystnad)
Linnéa: Jag hejar fan på Frölunda! Ser du att dom är mycket snyggare?


Nej. Jag såg inte att dom var mycket snyggare, för dom var inte där.


På tal om hockey så knackade det på dörren igårkväll och det var bara att öppna.
Mike Fisher: Tjena, är det här jag ska bo och spela hockey kommande säsong?
jag: Ja precis, du ska spela med teamet.
Mike Fisher: Jaha vad bra, jag har med mig mina hockeyracketar.
jag: Hockeyklubbor heter det.


Kommentarer
Postat av: Linnéa

haha, vilka minnen! :D trean, sjuan, tian - och tjugoettan!

Brandman ska det bli, iaf sökt till ^^ kommer klara mig galant efter vårA (flertal...) pass;D

2010-07-23 @ 01:04:20
URL: http://linneawestby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0