Åre

Jag och Anna ska åka till Åre i mars. Vi planerar att göra allt utom att just åka skidor i stort sett och det låter ju kanske konstigt men sen den gången jag hamnade i störtloppsbacken där för några år sedan så är jag smått hatiskt till skidåkning. Den gången tog jag av mig skidorna, kastade dom nerför backen och själv gick jag ner. Nu åker jag bara ibland och om jag verkligen måste.

Förra hösten när vi var där med släkten så tog vi kabinbanan upp på skutan en av dagarna. Dom som har varit där vet kanske att man kan gå dom sista kilometrarna upp till den absoluta toppen, dit man inte kan komma med nån lift. Det är väl ungefär 250 meter på höjden, stenigt och jävligt är det ju också så hur långt det är att gå vet jag inte. Det var kallt och blåsigt nå jääävulskt och vi hade väl ungefär 17 lager varma kläder på oss...Mitt i allt så dök det upp ett par som också skulle ut på vandring och ja, jag låter bilden tala för sig själv:

Klart bästa promenadskorna jag sett på länge! Mycket bra med en varm jacka för övrigt och handväskan kan ju vara kanon om man till exempel måste sminka sig efter vägen alternativt slå ihjäl en isbjörn. Hon var självklart från Ryssland visade det sig sen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0