Bortrövad till vangstagatan

Inte nog med att jorden skakar, mitt i kvällens träningspass fick jag också sms från Amanda som frågade om vi skulle hitta på nåt ikväll. Nu kanske ni undrar varför jag har telefonen på mig när jag tränar och det har nog aldrig hänt förut så jag kände tydligen på mig att det skulle hända nåt intressant, man kan ju låtsas att man är lite synsk i alla fall...

Det kändes lite som en möhippa faktiskt, "Är du klar till halv 9 :) så kan jag plock upp dä" ett lite kryptiskt sms sådär. Sa bara ja jag och sen fortsatte jag med mitt, när jag kom hem slog det mig att jag inte ens hade en liiiiten aning om vad vi skulle ta vägen. Halv nio stod hon utanför porten och Tove var med i bilen också minsann. Vi skulle till vangstagatan och Jennan!!! Wow tänker ni förmodligen nu..jotack jag vet nog!

Hos Jennan var det fullt hus i form av Linnéa, Erik, Jennan och jaa..vi andra då. Vi spelade spel och snackade om ditt och datt. Vi har en förmåga att alltid spela spel som går på tid och som man blir så jäkla stressad av (något som inte är bra för Linnéa som är nog uppe i varv ändå) och det låser sig verkligen totalt ibland. EXEMPEL:

Amanda: Han spelar fotboll
Linnéa: Ahaa fotboll! Med boll!?
Amanda: Ehh ja, och fot.


Tove
: Tänk Lille skutt fast den andra!
Jag: Nasse??
(Asgarv i ungefär 194 år åt mina icke existerande seriefigurskunskaper)
Tove: Men huvudfiguren?!
Jag: Nalle puh!?
(Asgarv i några år till)
Jag: JAHAAA! BAMSE!?!?


Jennan
: När du kör bil och hamnar fel så kan du åka ner i??
Amanda: Diket?
Jennan: Ja! Och det kallas för?
Amanda: Ehhh...
Jennan: DIKESKÖRNING
Amanda: VAD är det!?
Jag: Det är en sport.
Amanda: Va? Äre?

Jag menar, hur svårt vare egentligen?


I brist på bilder från spelhålan såååå kan ni få se en annan, från en kväll för hundra år sedan när vi tittade på en väldigt bra film vilket kanske syns!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0