=)))))))))))

Denhär dagen har varit...intressant. Började med en examination via adobe connect där tekniken strulade för vissa men som gick bra när allt väl fungerade. När examinationen var klar så började jag städa lägenheten eftersom att den nya soffan skulle levereras klockan TOLV och man vill ju inte gärna ha massa brödsmulor bakom den. Tjugo över 11 (!??) ringer det på dörren fast ändå inte eftersom ringklockan inte fungerar. Knackade var vad det gjorde och där stod jag i trosor och en t-shirt och höll på att städa. Efter en minuts panikletande efter kläder så öppnade jag dörren och in kom två stora soffdelar inplastade med 7 ton plast och sen 2 ton kartong utanpå det. Soffdelarna gick inte in själva kanske jag ska säga för övrigt utan det var två karlar som bar dom. Stod och tittade på kaoset ett tag innan jag insåg att jag var tvungen att packa upp och sätta ihop delarna om jag skulle kunna ta mig fram i vardagsrummet. Det var dagens första träningspass men fint blev det!

Mamma kom hit på lunchen och vi gick ner på BigBoy eftersom det är nära och bra. Alla som känner mig vet att jag inte äter buuurgeeers på sånna ställen men jag tänkte att jag skulle testa idag. Tog en tugga och det började ju bra, tog en till och satte tänderna i nåt som defenitivt INTE ska vara i en hamburgare: En stor vit tablett. Nån typ av medicin alltså och det kändes ju jävligt fräscht. Aldrig mer det stället kan vi ju lugnt säga...

Efter lunchen åkte jag på sjukan för att ta lite prover (inte på grund av knarket i hamburgaren). Drog ner pengar i parkeringsautomaten så att det skuller räcka (trodde jag) men det visade sig att väntrummet var fullt och det gick så jääävla segt. Satte mig ner och var lugn och fin i början men sen kände jag hur otålig jag började bli. Min första tanke av den mörkare sorten var "BLIPPA FRAM ETT NUMMER FÖR HELVETE INNAN JAG SLÅR NÅN" och sen gick det utför...Meeen det var inte bara tråkigt i väntrummet faktiskt, det hängde ett träd i taket som folk gick in i lite nu och då. Det var roligt. Påminde mig om en gång när vi satt på donken med gymnasieklassen en lunch och kollade på folk som gick in i en glasvägg. Vem fasen hänger ett träd i taket förresten? En annan rolig sak var att det kom ut en karl från ett rum som såg jävligt farlig ut av nån anledning. Han stirrade på mig och jag trodde att han skulle flyga på mig och typ..döda mig, men så öppnar han käften och säger: "Ha en trevlig eftermiddag!". Jag blev helpaff och totalförvirrad. Han grundlurade mig! Ehhh..ja, efter en timme började jag få nog av att vänta och preciiis när jag tänkte bombhota stället så fick jag komma in. Väl inne stack sjuksköterskan provnålen i vänsterarmen och fyllde ett rör men sen tog det slut på blod så hon fick sticka i högerarmen också. Gick därifrån med ett fint plåster på varje arm och ja..inget blod i vänsterarmen?

Tog mig vidare till coop och handlade som den pensionär som jag nu mer är. 4 för 45, 3 för 30 och liknande påhitt är helt plötsligt väldigt intressant..När jag skulle åka hem med grejerna så fanns det inte en parkering i hela stan!? Hur ofta händer det när det inte är marknad eller rea på hemslöjden? Körde runt ett varv till och tänkte ställa mig utanför porten eftersom det går rätt snabbt att springa upp med grejerna, men runt hörnet kommer ingen annan än parkeringsnissen! Var bara att köra vidare och tillslut blev det en ruta ledig vid BigBoy men innan dess hade jag hunnit vråla "DRIVER DU MED MIG!?!?!?" ungefär 14 gånger i bilen men ingen svarade..

Nu ikväll har jag varit på spinning med Amanda och med tanke på hur dagen har sett ut i övrigt så förväntade jag mig nästan att spinningcykeln skulle börja rulla (normalt sett omöjligt för den som inte vet), flyga ut genom väggen och lämna ett såntdär hål som man brukar se i tecknade serier, format precis efter kroppen. Det gjorde den inte konstigt nog.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0