Franzénskolan

Det var en gång en helt vanlig bildlektion på Franzénskolan för hundra år sedan där alla gjorde det dom skulle. Bland annat så satt jag och Amanda och spelade gitarr och Jonas hittade en uppstoppad fågel i en påse..

Jonas: Ååh fyfan! Kolla fågeln!
jag: Nämen sluta, det är väl inte en fågel?
Jonas: Jo, kolla!
Amanda: Vadå?
Jonas: Det är en jävla fågel!
Amanda: Jamen jaa!
Jonas: Ååh va äckligt!! Fan denhär måste jag rita med! Kolla!
jag: Nej fyfaan!
Jonas: Denhär ska jag gå och rita med!
Amanda: Vart fan är huvudet?
Jonas: Jag ska gå och rita med den! Lukta på den!!
jag: Neeejtack! Jag tror vi klarar oss! Men Jonas, den ska ligga i påsen!
Amanda: Jamen vart är huvudet?
Jonas: ÅHH! Kolla här är ju en till! Det är ju fan ett fågelkollo!
Amanda: Är det du som har gjort det?
Jonas: Njae, dendär har jag mosat lite och dragit av huvudet..men inget mer.
Amanda: Vad är det röda? Är det där färg eller?
Jonas: Vet inte..
jag: Är det du som har stuckit penslarna i den?
Jonas: Ja, en av dom. 
jag: Fick ni göra det eller?
Jonas: Den var ju död redan.

Bra Jonas, skönt att höra att den redan va död.




Kommentarer
Postat av: Anna

shit, haru också gått på framzén?=) tänkte jag säga.. men det är ju som sagt 100 år sen, så inte så konstigt att man inte kommer ihåg!

2010-10-05 @ 21:24:34
URL: http://annakaroline.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha, jomenvisstserru ;)

2010-10-07 @ 14:10:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0