Kalas osv!

Jennan fyllde år igår och idag var det kalas minsann! 7826 sorters kakor och en tårta bjöd hon på och vi som var där betalade snällt fikat med massa paket. Det pratades en hel del om jobb och Jeppe klagade på att han och Jennan hade fått (citat) "Dela på en obefintlig tjänst" ute på macken i Ä-bro under sommaren. Lät väldigt bra måste jag säga. Åter till fikat som trots allt är det viktigaste. Jag som verkligen hatar tårta tog en vääääldigt liten bit trots allt för att den faktiskt såg god ut av nån anledning. Tårtbiten hamnade uppååååneeeer på tallriken vilket måste betyda typ katastrof eller nåt, gift blir jag inte närmaste veckan i alla fall. Bjuder på ett litet kollage av Jennans ansiktsuttryck, såhär såg hon ut när hon insåg att tårtan tagit slut:


Nu måste vi alla göra vårat bästa för att försöka hjälpa henne tillbaks till ett normalt liv igen. Återstår att se hur det går med den saken...

Nu ikväll har jag umgåtts med Annelie, Andreas och Kim. Beställde mat och satt och kollade på Idol och en fantastiskt rolig skräckfilm konstigt nog. Rolig enligt mig och scary enligt dom andra, Kim satt nästan i mitt knä tillslut och Annelie satt och tittade mellan fingrarna. Det måste ju vara nåt fel på mig som bara tycker att skräckfilmer blir komiska. När alla sitter och biter på naglarna så biter jag ihop för att inte börja skratta, eller så somnar jag för att det inte händer nåt.  

Förresten. Annelie har en hund. Annelie har också en katt. Katter är inte djur, dom är...demoner och jag tål dom inte i dubbel bemärkelse. Problemet är att Annelies katt är söt och det går inte att låta bli att vara upp i den, sen att man kliar bort halva ögonen och blir förkyld i ett halvår efteråt får man stå ut med. Grannens katt är också rätt söt för han verkar älska att jävlas och det är askul. Han ligger under buskarna här utanför och retar upp våran hund så ofta han kan, går en meter ifrån saaaaaaaaaaakta som fan och ibland står han och kikar in genom våran balkongdörr när hunden står på insidan. Grannens katt är som jag.

Kvällens topp 6 googlesökningar efter livliga diskussioner hemma hos Annelie:
1. John Mayer
2. Husvärdering
3. Harmynt
4. Harmynta
5. Harklyka
6. Joaquin Phoenix

Sammanfattningsvis kan man väl säga att jag har gjort allt annat än det jag egentligen borde ha gjort idag. Fast det jag egentligen skulle ha gjort kan jag göra nån annan dag. Som vanligt det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0