Janne Josefsson i Kongo

Gårdagens after work började med middag på en restaurang där i stort sett allt blev fel. Mickes lax blev en pepparbiff, maten kom ut innan besticken, vinet smakade inte mycket annat än vatten och 90% av det som stod på menyn fanns inte inne. Men vi hade trevligt ändå vi eftersom allt blev så komiskt. Servicen var inte den bästa och Robin visade sitt missnöje genom att försöka dra därifrån utan att betala. Det gick dock inte överdrivet bra om vi säger så...

Vi knatade vidare till hamnkrogen men hann inte mer än sticka in våra huvuden genom dörren innan vi insåg att det bara var en och en halv människa där inne. Bittens blev nästa anhalt eftersom det (hör och häpna) var fullt på svenssons lilla övervåning och alla andra ställen hade stängt. Bittens är ett ju minst sagt ett halvknepigt ställe där man kan beställa saker som "Ramvik special" och en massa andra påhittade drinkar. Men det funkade i brist på annat och när svenssons större undervåning slog upp portarna vid halv elva så begav vi oss dit. Där nere var det bara vårat gäng och några andra stackare som satt utspridda i sofforna till en början och det såg ut att bli en vanlig fredagkväll i härnta. Jag och Malin tog oss bort till spelbordet där det var black jack som gällde. Tomas och Patrik försökte lära mig och det gick ju jättebra osv. Killen som jobbade där kom från Sundsvall och var supertrevlig och han gorde också sina försök att lära mig på ett pedagogiskt sätt och tillslut så satt det faktiskt rätt bra. Nästa helg kommer jag dit och spelar in flera miljoner, lovar.

Vid 12 började det ramla in mer folk och tillslut var det nästan som det brukar vara en lördagkväll konstigt nog. Det kom en karl och klämde in sig mellan mig och Malin i en av sofforna och han presenterade sig väldigt noga men nu minns jag inte vad han hette.
Karln: Jag bor inte här i stan, jag jobbar åt SVT och är bara på genomresa med mitt team.
Malin: Jaha?
Karln: Får jag bjuda på en drink?
jag: Nej tack, jag har redan en..
Malin: Jag har också en.
Karln: Jamen..en RIKTIG drink?
jag: Det här är en riktig drink?
Karln: Jaha, aja. Vi jobbar i alla fall med han denhära..Janne Josefsson om ni vet vem det är?
jag: Ja jag vet vem det är..
Karln: Vi har gjort en hel del repotage med honom. Nu har vi till exempel varit i...Kongo i sex månader och filmat en massa intervjuer och sånt.

Ungefär där förstod vi att allt bara va hittepå och lögn. Janne Josefsson, ett halvår i Kongo? Haha njaee..Karln bjöd i alla fall på en riktig dansshow lite senare som fick varenda människa där inne att skratta tror jag. Han gick verkligen in för det och vevade med armarna som en helikopter innan han tillslut gjorde ett försök till nån form av sexig dans med en stol som slutade i att han blev utkastad. Malin och Amina lyckades bita ihop rätt bra men jag och Patrik skrattade så att tårarna rann.

Patrik: Hahah men vafan är det frågan om? Är det nån jävla UFO-kväll eller?

Ja ungefär så skulle man nog kunna beskriva det hela. Träffade en hel del roligt folk och det var faktiskt den bästa kvällen ute på väldigt länge! Fick se en massa nya (inte helt fula) ansikten och även en hel del gamla favoriter såsom Annelie och hennes crew till exempel. Jag och Malin höll ut längst och gick hem i spöregnet vid kvart i två.

Ikväll blir det Amadeus och "the club" med Annelie och dom. Ska bli intressant att se vad det är för påhitt, känns som att det kan bli sköj!


Kommentarer
Postat av: Anonym

hahah, klart bästa underhållningen!

2010-09-26 @ 11:29:03
Postat av: Karre

hahah ja!

2010-09-26 @ 16:07:15
Postat av: J

inte att leka med ;)

2010-09-27 @ 11:25:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0