Nämen hej!

Jag har inte riktigt tid med nånting nu mer för jag har sålt mitt liv till Mittuniversitetet, men jag ska i alla fall försöka mig på på en liten uppdatering. Enbart för din skull Annelie!


Så vad har hänt sen sist då? Kan väl börja med att säga att jag inte längre är så lik mig själv utseendemässigt. Kan också meddela att jag har varit och tittat på två lägenheter, har fått stora problem med träningsabstinens och att jag även har insett alla fördelar med att plugga på distans. Soffan är min arbetsplats, inveckorna är här i stan, jag gör allt precis när jag vill under dagarna. Det betyder bland annat att jag kommer kunna spendera mycket tid på simhallen i höst på DAGTID bland alla pensionärer med spinning, spinnpump, nautilus, bodypump, core och allt annat skoj! Perfekt. I övrigt så kan jag berätta att jag klämde in en fika med Linnéa och Jennifer i onsdags, mycket trevligt! Sen blev det hockey i Timrå på kvällskvisten, mycket trevligt det också.

I fredagskväll fick jag köra grannen till akuten i sundsvall. Han hade halkat i vardagsrummet och brutit armen han! Den enda på hela gatan som inte druckit vin till maten var jag så jag hoppade in som chaufför. Fick ta deras bil och den var så high-tech att jag inte ens fick av den när jag väl skulle parkera utanför akuten, öppnade takluckan och massa annat istället. Men armen är i alla fall gipsad nu och det är ju huvudsaken, eller hur? Sen att jag inte ens hittade ut på E4an igen när jag skulle köra hem är ju en annan sak...


Idag har jag varit hos Annelie och inspekterat renoveringen. Det blir så fint så och det är självklart jag som har gjort det mesta förutom målningen av golvet i vardagsrummet som inte ens skulle göras, den stod Annelie för. Neeej okej, jag ljuger. Jag har inte ens målat en list.

Annars då? Vi firade "brorsa" i förväg nu i veckan för han var hemma en sväng, han fyller egentligen år på onsdag. Jag höll mig lugn och han med konstigt nog, alla som känner oss vet att vi ryker ihop minst 12 gånger dagligen i vanliga fall. Det brukar inte finnas några direkta regler om vad man får göra eller inte, men jag tror att han tog alla rekord när han spikade igen dörren med en galge en gång och stängde in mig och Amanda för all framtid.


Hur som helst, topp fem saker jag har kastat på min bror under bråk: 
1. Grön stor trädgårdsvattenkanna
2. Vattenglas (många)
3. Flytande margarin (ett paket, inte mer)
4. Tvättkorg
5. Mig själv


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0