SM-guld!

Jag har en klasskompis som heter Ida Heed. Hon kommer från Dalarna och är grym! Igår när vi satt och åt middag så sa hon att hon hade "tävlat i helgen". Jag och Emma frågade såklart, nyfikna som vi är, vad hon hade tävlat i och svaret var då: "SM i dragkamp". På riktigt alltså. Jag och Emma stirrade på henne som om ja, jag vet inte vad..Emma frågade hur det hade gått och Ida svarade "Jo, det gick väl ganska bra." Sen ställde vi frågor om dragkamp resten av kvällen. Och idag. För "Jo, det gick väl ganska bra" har tydligen samma betydelse som "SM-guld" för Ida. Hon har alltså ett SM-guld i dragkamp. Det är ascoolt, för att använda ett av alla de akademiska ord och facktermer som jag har lärt mig under domhär veckorna.


Idag fortsatte utfrågningen som sagt och Ida pratade om att hon kanske ska lägga av och Emma högg direkt: "Men varför då?! Det är ju hur häftigt som helst!!" Och Ida försökte förklara: "Jamen det sliter så mycket på kroppen. Man drar ju bara på en sida av repet så man blir ju liksom lite..sne." DÄR mina vänner har ni orsaken till att JAG inte har nåt häftigt SM-guld i dragkamp. Jag vill inte bli sne. Jag var ju tvungen att fråga hur ofta dom tränar och det är inte mindre än tre dagar i veckan. Då kan man ju undra hur mycket man kan träna på att dra i ett rep egentligen och Emma ställde den smartaste frågan för dagen: "Men liksom..vad gör ni på träningarna då?" Haha, ja undra det ja!

Nog om det, ikväll har vi varit på Bio. Efter ett fint motorstopp och en bilnyckel som försvann in under bilen så höll vi inte på att komma varken dit eller hem men det löste sig och vi såg "Salt" med Angelina Jolie. Ni som känner mig kanske förstår valet av film? Saaaalt. Den var riktigt bra i alla fall! Nu ska jag sätta mig ner och komma på nån häftig sport som jag kan börja med och vinna ett SM-guld i. Dragkamp är ju som sagt inget för mig. Inte nog men att man blir sne så verkar dieten bestå av morötter, keso och LOKA och jag behöver lite mer mat än så..Men armbrytning kanske? Det lär visa sig..här är i alla fall min nya idol Ida: 


Kommentarer
Postat av: Anna

du kan börja med dragspel!

2010-09-08 @ 11:46:23
Postat av: Anonym

Njae..lite för enkelt. Armbrytning it is

2010-09-08 @ 17:29:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0