Nyhetsmorgon

Imorse satt jag och kollade på nyhetsmorgon eller vad det nu heter på fyran. Det var ganska lärorikt måste jag säga, fick bland annat reda på att surströmming (varning för överraskningar) luktar äckligt samt att det är en orgelfestival i Ö-vik under veckan vilket låter helt otroligt lockande.


Reporter: Varför behövs det en orgelfestival i ö-vik?
Ordförande orgelföreningen: Det är ju för att sätta fokus på orgeln igen och göra den mer intressant.


Lycka till med det!


För övrigt så delade nyhetsmorgon med sig av mat-tips direkt från Luleå i form av något så ovanligt som potatismos och korv! För att fixa denna avancerade maträtt så behövs det tydligen inte mindre än två kockar, en vinexpert, en ostproducent som bryter på tyska och heter Hanz med zäääta samt en kvinna direktimporterad från 1800-talet som kan äta det hela medan hon pratar om hur kyrkbyar fungerade förr i världen!


Ja herre gud, där satt dom runt ett bord som den konstigaste blandningen av människor som någonsin skådats och jag slutar verkligen ALDRIG att förundras över hur konstiga intressen folk har! Jag satt mest bara och stirrade på misären innan jag tillslut stängde av tvn i panik efter ett inslag om en kräftforskare på mittuniversitetet. VAD HÄNDER MED VÄRLDEN!?!!


<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0