Ooongar!

Min bror sa en gång för flera år sedan att han ville ha fem barn av nån anledning. Ganska snabbt ändrades detta antal till ETT barn istället, ett barn som han (citat) "ska skämma ut". Här är planen alltså inte att skämma bort ungen som dom flesta ensambarnen i denna värld utan att skämma ut istället, något som jag inte tvivlar en sekund på att han kommer lyckas med.


För min del räcker det med tre ungar så länge dom är jävulskt roliga. Ett exempel på en rolig unge är Henrik Johnssons son Alvar. Henrik känner vi alla igen om vi googlar lite vilket jag gjorde eftersom han va programledare för katastrofen på nyhetsmorgon som jag skrev om i fredags. För att göra en inte så värst lång historia kortare så hamnade jag i alla fall på hans blogg tillslut och där skrevs det en del om sonen och hans påhitt:


"Idag tittade Alvar upp bakom en kudde och rapporterade.


- Detta är dagens nyheter. En 1000 årig man har idag dött i himmelen. Sen dog en tant på jorden som var 75. Vädret kommer att bli bra."


Bästa nyhetsrapporteringen sen sist, det behöver liksom inte vara mer komplicerat än så. Hur som helst så har jag väl inga direkta planer på att varken skämma bort eller ut mina ungar utan snarare bara vara bäst som vanligt. Jag har ju mina principer när det gäller det där med julpynt och sånt skit till exempel men där får man väl kanske vika sig lite för att barnen inte ska bli helt vilse i hjärnbasen. Däremot så ska jag helt klart se till att ha jättesmå julgranar varje år så att pakethögen täcker hela granen eftersom att det är värdelöst med träd inomhus.


Sen är det väl mest bara att hoppas på det bästa, det vill säga att man får ungar som kläcker ur sig en massa roligheter och har fantasi så det räcker och blir över! Jag skulle inte ha några problem med att spela fotboll mitt i vinter och snöstorm eller fira midsommar på julafton om det skulle komma upp några sånna idéer, och inte ser jag nån anledning till att man inte skulle kunna få fira sin födelsedag tre gånger per år, baka över hela köksgolvet eller spela hockey i vardagsrummet. Och man får väl helt enkelt plantera en banan i trädgården om det är så att ungarna frågar om det går att plantera bananer. Skulle det sedan visa sig att hela högen blir som Pippilotta Viktualia Rullgardina Krusmynta Efraimsdotter Långstrump så är det bannemig bara positivt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0