Vuxna män gör saker tillsammans

Eftersom jag nu för tiden har en hund som väcker mig på morgonen så är jag oftast uppe i tid för att hinna se nyheterna och sporten flera gånger i rad. Det har bidragit till en hel del funderingar på sista tiden. Speedway. SPEED.....WAY?! Huuuur kan det komma sig att det finns så pass mycket folk som tycker att det är kul att åka runt runt på en lerig bana och luta lite fint i kurvorna på fullaste allvar att man måste ha en elitserie? Jag menar, man kan ju inte tycka annat än att det låter som ett stort skämt alltihop när det pratas om Dackarna, Piraterna, Lejonen, Indianerna, Vargarna och alla andra lag som tydligen ägnar sig åt denna manliga..ehh..aktivitet.


Men vad vet jag, enligt wikipedia är det en jättestor sport i Polen till exempel och det är ju inte fy skam! Polen har ju ändå bidragit med rätt mycket bra känns det som.........Hur som helst så verkar det ändå som att Sverige har lyckats få fram ett antal stjärnor som vi alla har full koll på. Eller så var det det vi inte hade! För att komma till rätta med denna missing part of the allmänbildning så har jag i alla fall googlat det hela och fått fram en del intressanta namn. Vad sägs till exempel om Rune Holta från Dackarna? Elleeer den legendariske Ove Fundin från Tranås? Tony Rickardsson är ju den enda som man faktiskt vet vem det är, men inte är det för att han har hållit på med speedway inte utan snarare för att Robert Gustavsson brukar driva med honom.


Med risk för att bli jagad till världens ände av nån lerig karl med ett stort intresse för detta påhitt så anser jag att speedway (precis som badminton och bowling) inte är en sport. Punkt och slut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0