En jättebra idé s01e01

När SMHI går ut med en klass 2-varning som innebär fara för allmänheten att vistas utomhus och vanligt folk tänker efter innan dom gör saker i önödan så ska Fredrik Bergman ut och surfa. När han ska ut och surfa så blir hela familjen engagerad på ett eller annat sätt och försöken att avstyra det hela var igår många men hyfsat lönlösa och han är ju myndig tydligen och gör som han vill. Efter vägen ut till smitingen hade det blåst ner lite träd vilket man kan tycka kan vara en varning nog men icke, ut till smitingen kom vi! Rapporten för gårdagen sa att det skulle vara sex meter höga vågor, verkligheten sa väl ungefär vänd om och åk hem om du inte vill dö.

Det var en total jävla röra av allt förbannat på stranden och det blåste sand så att man tamefan inte såg vart man gick. Det såg ut som att det dragit förbi minst en tsunami för att sammanfatta det hela lite kort och till och med tjurskallen själv insåg tillslut att kanske var (citat) "liiite osurfbart" så det var bara att åka hem igen. Nödvändigt. Jag hatar vintern, jag hatar SMHI och just för tillfället hatar jag min nya granne som verkar försöka slipa ner nån stor jävla sten eller nåt samtidigt som jag försöker plugga.

Igårkväll var det julfest med jobbet som började med bowling och fortsatte med middag på hamnkrogen. Monika mobbade Tomas för att han låg sist i bowlingen och gjorde övertramp ungefär hela tiden, men när det var hennes egen tur så lyckades hon med en fantastiskt fin tvärnit precis vid linjen som resulterade i att hon ramlade framåt och raklång ut på banan. Jag skrattade så att jag grät och det var jag inte ensam om! Själv var jag duktigare på bowling än jag trodde, jag vann till och med våran serie trots att det fanns dom som hade en del synpunkter på hur jag INTE skruvade klotet (???)...Efter en lång middag på hamnis med en massa drinkar och annat trevligt så gick vi hem till mig där Tobbe och Anna styrde dans och lite senare så vandrade vi bort till Svenssons och däääär jag träffade Josephine som jag inte sett på hundra år. Summa summarum: en riktigt bra kväll och så vidare plus!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0