Long arm of the law

Idag är det haaaalt ute för den som nu mot förmodan har lyckats missa det. När det är halt så är det inte alltid så kul att vara ute med en stor hund och särskilt inte när man lyckas hamna på den isigaste stigen i norra europa. När det är halt så är det inte heller alltid så jätteroligt att köra bil. Hälsade på på jobbet en sväng och fikade lite och när jag och Anna åkte därifrån så stod polisen där lite fint mitt i backen och stoppade folk för att helt enkelt kontrollera vilka som kunde starta i hal backe.

Dom gör alltså det lite nu och då tydligen för att det inte ska vara allt för många okunniga ute i trafiken som stoppar upp saker och ting om de måste stanna. Tydligen mestadels pensionärer med dålig motorik som åker på det och bötern ligger på 500 spänn. Nääärååå..det var en helt vanlig nykterhetskontroll och nykter var jag trots förra helgens julfest, körkortet däremot stod pollen och höll i bra länge innan han tillslut kläckte ur sig: "Det här var bannemig den minsta namnteckningen jag någonsin sett, den är ju mikroskopisk!" Jag frågade om han inte hade nåt förstoringsglas, så pass utrustade som dom ändå är menar jag, men då skrattade han bara och sa att neppppp, det hade dom inte inte inteeee! Då sa jag att han var den minsta polisen jag någonsin sett, att han var mikroskopisk. Eller så gjorde jag inte det, man vet aldrig!

Polisen önskade mig en trevlig dag i alla fall och det där fick mig att tänka på en annan gång som jag blev stoppad i en kontroll. Det var dagen efter valborg för nåt år sedan och han som stoppade mig kände tydligen att det var dags att vara väldigt pedagogisk (måste ha sett extremt liten ut) : "Nu blåser du, Nalle Puuuuuuuuuhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh". På fullaste allvar dessutom. Det var bara att blåsa snällt fast jag egentligen bara ville skratta ihjäl mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0