Grannar

Idag träffade jag på en av mina grannar i trapphuset. Hon var ute och tränade med rollatorn som hon sa, gick fram och tillbaks i korridoren. Hon förklarade att hon hade ramlat i trappan före jul och tydligen slagit sig ganska rejält och därför behövde träna upp kroppen igen. Till saken hör att hon är 88 år så det är väl inte världens enklaste sak kanske.

I alla fall så frågade hon om jag blivit störd av att hon har haft radion på ibland på kvällarna. Jag har inte hört ett knyst inifrån henne över huvud taget under domhär månaderna så det var en ganska enkel sak att svara på, det skulle ju snarare vara tvärt om...att hon har blivit störd dom gånger som det har varit folk inne hos mig alltså. Men så var inte fallet heller, eftersom jag fick upprepa frågan tre gånger så insåg jag att hon inte hör så speciellt bra. Jag förvarnade i alla fall om mitt lilla födelsedagskalajs och hon sa att hon skulle banka i kastrullerna hemma hos sig om det blev för livat. Sen drog hon ett asgarv och gick in till sig.

Nu ska jag ta mig iväg och träna. Fick höra en sån otroligt tragisk sak idag att jag känner mig ledsen i hela kroppen, kan nog vara skönt att spinna bort lite tankar. Livet är bra orättvist ibland, usch.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0