Statistiska centralbyrån

Jag har fått en ny favorit. Radiotjänst i Kiruna har inte längre första platsen på listan över mest älskvärda saker, nu är det statistiska centralbyrån som har tagit över med besked! Dom ringde inte mindre än 29 gånger tidigare idag, men bara en signal så jag hann inte svara nån av dom gångerna.

Då börjar man ju undra vad dom vill mig, vilken intressant statistik skulle jag kunna bidra med? Jag kanske kan uppskatta hur många procent av alla karlar som inte är riktiga män, men jag har ingen exakt siffra även om man kanske kan tro det. Nej, med tanke på hur dom gjorde när dom ringde så kunde man ju lätt tro att dom testade hur många som skulle hinna svara när man bara ringde en signal, ett test av svenska folkets reaktionsförmåga helt enkelt. Eller så kunde det ju handla om att dom ville se hur många som ringde upp igen.

Tillslut blev jag i alla fall så irriterad att jag satt med telefonen i handen och väntade tills dom ringde igen, då HANN JAG SVARA och såhär lät det:
jag: Johanna
en karl: Hej jag ringer från statistiska centralbyrån, det är inte Erik Bergfors jag pratar med alltså?
jag: Nej verkligen inte?
karln: Okej, då vet jag. Tack!

Dom ville alltså inte veta hur många som hann svara eller hur många som skulle ringa upp, dom ville helt enkelt bara veta hur många som kallar sig för det dom svarar i telefonen men EGENTLIGEN heter Erik Bergfors? Där tror jag dom kan hitta ganska många faktiskt, låter som ett intressant jobb.

Kommentarer
Postat av: Anna

amen har du nånsin beställt en taxi i ditt eget namn liksom?

2011-02-18 @ 10:05:25
URL: http://annakaroline.blogg.se/
Postat av: JjJjJjJ

njaeeee det var ett tag sen nu det faktiskt! Brukar köra med lite olika namn, blir ju inget äventyr annars. Nästa gång ska jag testa Erik Bergfors!

2011-02-18 @ 20:09:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0