Pelleee

Igår fick jag för mig att det skulle bakas chokladbollar här hemma på tjugan så jag letade upp ett recept på intranätet och det blev Per Morbergs från nåt avsnitt av "vad blir det för mat?". Pontus läste receptet och jag bakade, varför rucka på könsrollerna liksom. Med tanke på hur brutal Per Morberg är så förväntar man sig nästan att det ska vara älgfärs eller nåt annat gott i dom och att dom ska rullas i grus istället för pärlsocker men faktiskt inte, det enda som avvek lite från det normala var att det skulle blandas ner en massa oboypulver.

Jag ändrade en aning i måtten och hällde i ungefär tre liter kaffe och sju ton kakao också, med risk för att bli jagad av Per för resten av livet. Det ångrar man ju nu...jag menar, titta på karln! Man blir ju livrädd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0