abcdefghijklmnoö

Såg nyss att jag fyller år om 38 dagar. Jag, Daniel Craig, Jon Bon Jovi, Pugh Rogefeldt och sist men inte minst Henrik Lundqvist. Olika åldrar givetvis men samma dag. Henke och jag har firat tillsammans dom senaste 11 åren eftersom vi är lika snygga, men i år kan han inte vara med vilket bara är bra för då blir det en person mindre i toalettkön när det är kalas.


Annars då? Jaa..hockeyn igår gick väl inte så bra som den kanske borde ha gjort. Till att börja med så hann jag inte ens kliva ur bilen på parkeringen innan bilnyckeln var spårlöst försvunnen, något som Johan och dom andra grabbarna tyckte var väldigt roligt. Jag och Annelie lyckades också hamna mitt bland massa modomänniskor på läktaren men ljuset i det totala mörkret var en liten pojke som satt precis framför mig, inklämd mellan sina föräldrar i sin lilla tröja som det stod "Zetterberg" på. Han var så söt att det började rycka starkt i mammanerven.


Matchen i sig gick väl upp och ner men mest ner. Såg Marcus och Jonny när vi va på väg ut i ena periodpausen så vi vinkade lite snabbt innan vi sprang vidare. Lite senare fick jag ett sms från Marcus som undrade om jag börjat heja på luleå?? Nog för att han hade fått i sig några öl men det ska väl mycket till innan man börjar se luleåspelare på isen under en match mellan timrå och modo tycker jag. Frågade om han hamnat på fel match men han var tydligen (och högst oväntat) bara där för maten och drickat. Han la också till att han tyckte att jag såg ut som en "luleåit" och att det var därför han frågade...


Karln som satt bredvid mig ifrågasatte att Jamie Lundmark kallas för spelgeni och undrade när han isåfall tänkte bevisa att han verkligen är det. Jag hade väl inget jättebra svar på det direkt men han kom i alla fall fram till att det förmodligen kommer att ske någon gång under nästa säsong. Skönt att veta. Modoiterna i sin tur bevisade mer än en gång vad deras genomsnittliga IQ ligger på när dom inte ens klarade av att skrika "oj-oj-oj" samtidigt. Det blev broder jakob av hela skiten och total förvirring.


Efter matchen så åkte jag hem till mamma och pappa. Tänkte bara ligga i soffan tills idag i stort sett men då tyckte Anna att vi skulle ut på äventyr vilket man självklart inte tackar nej till. Vi åkte ner på coop för att Anna skulle tanka med lite godis. Där träffade vi på Amanda och Jennan som självklart huserade vid lösgodiset. Vi stod och pratade med dom en stund och vips så ramlade Linnéa och Erik också in. Vi har nu förlagt alla våra möten till coop, mer info kommer på facebook.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0