Åre

Man måste ju ändå säga att Åre är ganska fantastiskt. Stod inte mindre än en stor limou, 5 porschar och en helikopter parkerade framför hotellet när vi kom dit och igår när vi satt och käkade middag (godaste pizzorna i norra europa) på hotellrestaurangen så ramlade det in ett team från tv3. Det är så irriterande när man känner igen folk men inte kan placera dom direkt men jag vet att dom håller på att spela in landskampen just nu och sällan man hamnar mitt i nåt sånt när man är där känner jag...Sportjournalisten Ola Wenström kände jag igen i alla fall! Han satt i en soffa och såg deprimerad ut.

På frukosten imorse dök David Hellenius med son och morsa upp och det blev genast slagsmål såklart. Jag hade sett ut en jättefin macka som David också ville ha, vi delade självklart lika och skildes åt som goda vänner tillslut men det satt långt inne.

Ehh, sen då? Joo, jag gick upp på rummet en sväng innan jag skulle ner till receptionen. Väl där nere satt det en karl och stirrade på mig och jag var ungefär en centimeter ifrån att fråga om det var nåt han ville. Efter ett tag la jag märke till bruden som satt bredvid honom. Det var Linda Rosing och karln var alltså hennes karl Peter. Hon hade en jävligt snygg hårfärg för övrigt och en ännu snyggare bil, självklart en audi. Mycket kändisar i farten i alla fall och den enda som saknades var väl egentlgen André Pops.


Efter lite shopping och en lunch med mamma och fredde så tog jag mig ner på holiday clubs spa för en dundermassage som visade sig bli...intressant. Jag blev mottagen av en brud som visade mig vart jag skulle ta vägen och vart jag skulle sätta mig och vänta på henne när jag bytt om. Var lite tidig så jag fick sitta en stund och kunde noggrant studera personalens hysteriska springande åt höger och vänster, väldigt avslappnande. Verkligen. Bruden var som bortblåst och helt plötsligt kom det ut en karl som inte kan ha varit en dag äldre än 25 och då var det alltså han som skulle fixa det hela. Av nån anledning så kändes det väldigt konstigt, kanske eftersom att han var det snyggaste jag sett sen i förrgår...Hur som helst, först fick jag kliva ner i ett badkar som såg ut som en rymdstation i stort sett. Jetstrålar över hela kroppen är väl okej i måttliga mängder men ingen och inget rör mina fötter för då slåss jag! Karln lämnade mig där inne och tur var väl det för jag skrattade mig igenom åtminstone halva badet för att det kändes så jävla sjukt och dessutom så kittlades det. Efter badet var det dags för själva massagen...


karln
: Här har du en påse till bikinin
jag: ska allt av?
karln: Ja så mycket som möjligt.
jag: eh, ja det är ju bara två delar så


Eftersom det bara var ryggen och nacken han skulle trixa med så tyckte jag att det lät lite knepigt men han drog upp en handduk framför sitt ansikte och jag fick kliva ur badrocken och upp på bänken. Lätt den konstigaste situationen jag varit med om. Han la handduken över mig och satte igång med ryggen och nacken. Skönt vare i alla fall och jag skulle gärna anställa honom på livstid kan vi väl säga. Energimassage vettefan om jag skulle kalla det dock, har aldrig varit så trött i hela mitt liv. Det är ju i och för sig något jag säger varannan dag känns det som vilket innebär att jag måste vara sjuuuukt trött vi dethär laget? Energin lär väl dyka upp imorgon då och det är bra för jag och Jennan ska ge oss ut och åka skidor. Galenskap och idioti men det är en gammal tradition som vi hållit på med i..ja få se nu..ett år. Man måste åka minst en gång per år och förra året tog det en kvart för mig att få på EN skida. Ska vi dra en gissning på att det kan stanna på 13 min denhär gången då kanske!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0