Händbåll

Nu är det dags! Gruppfinal alltså mellan Danmark och Sverige, spännande spännande och egentligen totalt oviktigt resultatmässigt meeen om inte annat så är det ju alltid bra för manligheten med en vinst. Deras manlighet alltså. Min är det inga problem med. Oscar Carlén och Kim Andersson tar sina knän och händer och hoppar ur bild, tyvärr kunde jag inte hoppa in till allas besvikelse för jag hade planerat sen länge att jag skulle titta på halv åtta hos mig. Och hur hungrig blir man inte av att kolla på det programmet då för övrigt? Man kan i princip vara hur mätt som helst och ändå sitter man och gnäller över hur gott allt ser ut. Sen bestämmer man sig för att man ska göra alla domdär finfina maträtterna nån dag när man har tid men det slutar alltid med att man aldrig har tid och då blir det alltså inte gjort.

Handbollen var det ja. Sverige vann ju nationalsångs-VM till att börja med vilket innebär 0-1 redan från början. Ska inte danskarna låtsas vara på hemmaplan? Taiiiirååå! Sen så har svenskarna 15 snygga spelare mot danskarnas ynka treee och om man ska ta hänsyn till språken så vinner ju Sverige den matchen också med en tia mot Danmarks självklara nolla. Sen då? Tycker mig också se aningen fler gula tröjor på läktaren jämfört med dom röda, bara det är ju värt 100. Antalet veklingar blir ju 18 i det danska laget och noll i det svenska men det vänder man ju på så det blir 18 poäng till Sverige. Dom har mötts över 200 gånger tidigare, förhoppningsvis har spelarna bytts ut allt eftersom men det jag skulle komma till var att Sverige har vunnit 119 av dom matcherna och Danmark bara 71. Om jag har räknat rätt så kommer denhär matchen alltså att sluta 74-263 till Sverige vilket är ett ganska normalt handbollsresultat. Man har ju ändå haft Ann-Britt i matte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0