Spelhålaaa

Idag har det varit VM i rita-gissa-vinn och kortspel i form av plump här hemma. Säga vad man vill men Linnéa var den som hade mest klurigheter för sig ikväll och man kan inte alltid lita på att det hon ritar stämmer med verkligheten vilket vi fick bevis på ett antal gånger. Exempelvis så ritade hon en nunna och ett stort hus med en massa folk runt omkring vilket skulle låtsas vara "Mecka". Huset var inget hus, det var dendär stenen eller vad det nu är som dom kutar runt och som vi efter lite research kunde komma fram till heter Kaaba. En annan omgång så ritade hon nånting som såg ut som en kartong och jag gissade väl på ungefär allt jag kunde komma på innan jag kom fram till att det var en tv:

jag: Du skulle ju ha ritat en platt!
Linnéa: Det är ju lättare med en stationär!
Amanda: Hahah en STATIONÄR??
Linnéa: Jag skäääämtade!
Alla i en finfin kör: HAHAHAHAHAHAHA NÄEEE!

Sen kom det en lång förklaring som ingen trodde på, inte ens hennes egen karl så ni förstår ju......Vårat lag förlorade i alla fall och det var som om jag kände på mig att det skulle gå sisådär så jag började kvällen med att slänga en glasskål i golvet det första jag gjorde så jag slapp göra det sen. För övrigt så kom jag så jävla sist man kan komma i kortspelsdelen också, så nu vet alla det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0