Name the pet

Förra veckan efter all dörrmålningsdepression så fick jag för mig att jag skulle köpa en hund lite tidigare än det kanske var tänkt från början. Kollade runt lite på blocket och hittade ett gäng blandisar i Nordingrå, ringde uppfödaren och fick komma och kolla på dom åtta små trollen. Trots att vaplarna bodde i Nordingrå så var dom otroligt söta och den 10e juli ska jag hämta min nya sambo.

Nu återstår ju bara det här med namn och det är fan inte enkelt ska jag be att få tala om! Lyckades i alla fall aktivera min hjärna så pass att jag kom ihåg att mamma har en namnbok nånstans hemma så jag tog mig dit och stal den av henne lite snabbt. Slog mig ner i soffan och började bläddra och insåg ungefär i samma sekund som jag läste "Dundergröt i mikron" att jag fått tag på en receptbok istället. Nu ska man inte underskatta sånna böcker i ett sånthär sammanhang visade det sig trots allt. Jag menar, vad sägs till exempel om Frasvåffla, Örtsmör, Saftsås, Svampsallad, Marinad, Fiskbullesoppa och Expressmousse? Kanonbra namn!


Kommentarer
Postat av: Felix Vincent

Dundergröt i mikron var ju helt överlägset!

2011-06-22 @ 10:26:29
URL: http://felixvincent.tumblr.com
Postat av: Anna

meeh, äre en karl eller kvinna? eller ska han/hon/den/det ha ett unisexnamn?

2011-06-22 @ 11:20:37
Postat av: Andreas "Addo" Ekman

ROCKY!!!!

2011-06-22 @ 12:30:56
Postat av: Anonym

det är en karl såklart! Kan ju inte leva med en kvinna :):):)

2011-06-22 @ 23:07:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0