Mekonomen direkt det är Karin HEJ

Jag gillar reklam när det är på tv och sitter gärna kvar i pauserna om jag inte måste göra nånting. Jag gillar reklam i brevlådan också eftersom det typ är den enda post jag får förutom räkningar, att slänga reklam i pappersinsamlingen ger ju trots allt vuxenpoäng så jag tackar och tar emot. Reklam som är på radio däremot, det är något som ger mig yrsel på balansnerven som man säger i sjukvårdskretsar. Och då är ju reklam för lokala företag det absolut värsta av det värsta, huuuur många kan inte eurokakels helvetestrudilutt om att man ska komma in och säga HEJ utantill till exempel? Men det förståss..man blir ju rätt sugen att shoppa lite när man hör om rean på "Brittas dam & herr" eller ser personalen på Ica maxi sitta i morgonrock, det ska man ju inte sticka under stolen med. ELLER?

Spotify har ju också reklam om någon mot förmodan skulle ha missat det, och det får man väl ändå räkna till radio. Irriterande speakers med irriterande uttal och löjliga lines som spelas om och om igen, fyra av fyra kriterier uppfyllda med råge. Det värsta som dom kör på spottan just nu är; "Hej det här är blablabla och blablabla från blablabla och du lyssnar på spotify!" Jaha vad bra, DÅ VET JAG DET. Har undrat rätt länge nu vad det är jag lyssnar på egentligen, det är ju svårt att veta vad man drar igång för program menar jag så det var skönt att äntligen få ett svar. Nu kan jag sova lugnt på nätterna igen! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0