Eurovision del 1

Igår satt jag och kollade på första semifinalen av eurovision och katastrof är väl ungefär vad man kan säga om det hela. Eftersom jag älskar att gnälla så ser jag självklart mest bara negativa saker<3.

Polen inledde i alla fall med en brutta som måste ha ätit ett lass citroner innan för det var då surt så det räckte och blev över. Satt nån ton över huvud taget där den skulle? Lät dessutom som att hon spydde upp nåt på slutet. Citronerna kanske? Norges bidrag lät väl ungefär såhär: Habahabahaa ba ba haba habababababaa habababazzzzZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz och det visade ju sig att dom inte gick vidare heller så. Albanien skickade nån form av mänsklig örn med rött hår i en konstig klänning och Armenien hade röstat fram en brottarbrud i en rödluvandräkt stulen av jultomten och dom hade också ägnat sig åt lite fina nödrim.

Turkiets bidrag lät som reklamen för bredbandsbolaget. Jag satt i princip bara och väntade på att han skulle börja sjunga "uppleeeeeeeeev meeeeeeeer, uppleeeeev meeeeeer, uppleeeeev mer med breeeedbandsbolaget och börja flyga runt med en såndär raket på ryggen. Dom hade dessutom en brud i bur på scenen och hon hade foten under hakan.

Rysslands stekare glider runt på svensk räkmacka och passade på att smeta lite majonäs i håret när han ändå var igång. Han hade stulit Saades dans och skinjacka, fast han hade färgat den svart. Uttalet skulle jag kunna mobba honom för känner jag..eller vad sägs om: ranning, ganna get you och caming får jo? En konstig grej med honom var ju för övrigt att rösten höll när när han sjöng men av nån konstig anledning skar sig hundra gånger när han skrek.

Nästa bidrag var från vårt grannland i öst och den finnen ville jag inte göra annat med än klämma bort. "Daa daa dam"?! Helt klart den mest fantasifulla låttiteln jag hört på länge...Han hade dessutom tagit lapptäckeskonsten till en helt ny nivå och sytt en lappskjorta. Fint. Maltas bidrag sjöngs av en karl som lät som en brud och han såg dessutom ut som Justin i ugly betty. För att sluta på topp så hade San Marino en svintråkig låt och jag satt mest bara och funderade på vad det är för land. Nån som vet vart det ligger? Näää vi får helt enkelt be för att Saade äger alla på torsdag och sen på lördag så det blir nån ordning på torpet och han får råd att fixa frillan! Amen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0