Måndag...

Världen stannade ju upp lite där i slutet på förra veckan men nu har den väl snurrat igång lite igen tror jag. I lördags var det planerad spontanfest här hemma hos mig. Planerat sen länge, så det var bara att genomföra, men ack så spontant! Egentligen var nog lördagen innan mer spontan när jag tänker efter...Den höll på att sluta med en lift uppför tullportsbacken i en permobil vilket förmodligen hade varit rätt kul men avstyrdes i sista sekund.

Hur som helst så hade hamnkrogen utepremiär så vi begav oss bortöver vid 12 och där var det ju knökat så det räckte och blev över. Trots att man i princip stod i armhålan på valfri karl vart man än gick och knappt såg nåt så var det en del kända ansikten i farten vilket var trevligt. Efter lite fin musik, ännu finare dans, ett gäng sköna stämplingar från klackar samt en macka på subway så kändes sängen inte helt fel så jag vandrade hemåt.

Idag har jag suttit hemma hos mamma och pappa och pluggat, det ska ju tydligen vara bra att byta miljö ibland har jag hört...Spenderade dagen i foppatofflor och hade håret i en riktigt såndär slitensingelmammafyrtioplusknut, ingen vanlig hederlig svensk fläta här inte! Foppatofflorna var dock ingen höjdare att köra bil i kan jag ju flika in.

Funderade lite på om man skulle ta och skaffa fiskar, såg att djuraffären säljer fem guldfirrar för 149 spänn just nu, det är ju typ en tröja på h&m och jag tror nånstans att fiskarna är lite mer underhållande. Sen tänkte jag om och funderade på vandrande pinnar istället. Vi hade vandrande pinnar en gång i tiden och jag vet inte hur länge dom hade varit döda innan vi märkte nåt, dom äter ju bara sallad och vad jag vet så ska väl en väldigt enformig kost leda till skörbjugg och som vi alla har läst om i skolan så dog ju typ hälften av alla sjömän av det förr i världen. Termiter kanske vore nåt, lättskötta och trevliga små djur...eller hepatiter kanske? Bara att döpa till A och B så har man det gjort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0