Valborg

Hej och välkomna till huvudvärks-vm och kvällens match mellan höger och vänster hjärnhalva. Skadeläget i truppen ser för tillfället ut som följer: 1. Blåmärke på höger knä (seviiiinont) 2. Kattallergi i ögat. I helgen har det varit valborg om någon mot förmodan skulle ha missat det. Tänkte inte göra nåt annat än att sitta hemma och tänka över mina synder egentligen då det är en hyfsat överskattad grej att fira, men det slutade med kalajs ändå med Annelie och det gänget.

Det blev en trevlig kväll i alla fall och igår tänkte jag försöka sova ut men det ska man ju aldrig säga varken högt eller tyst verkar det som. Först och främst så spatserade paradorkestern förbi och blåste i sina jävla trumpeter och allt vad det var, något som fick mig att på allvar fundera på att skaffa ett gäng vuvuzelor och kapa paraden på nationaldagen. Försök att spela då ni era jävlar! I samma veva började klockorna i domkyrkan slå också och dom gav sig inte på minst en halvtimme. Det var bara att tacka och bocka...


Klev upp tillslut och traskade iväg för att leta upp lite mat med Anna. Nu låter det som att vi tog med oss våra spjut och jagade älg eller nåt annat trevligt djur som på stenåldern men vi hamnade på Frasses och precis som förra helgen så var det nåt tok ute som kände för att prata med mig. Förstår inte varför dom söker sig till mig, men det kanske är nåt man kan skriva i ett cv nån gång i framtiden. "På söndagar jobbar jag ideellt med utvecklingsstörda" osv...


För övrigt så har det varit en intressant helg på jobbet. Personalen på ett av kontoren brukar ha med sig sina hundar som av nån anledning fäller hår som idioter vilket innebär att man får städa ihjäl sig vissa veckor. Denhär helgen var dock den värsta någonsin och jag skulle lätt ha kunnat byggt en ny hund av all päls. En assnygg hund.

Hund


Katt



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0