Jisses!

Tittar man ut genom fönstret just nu så ser det inte direkt ut som att det är julafton om 42 dagar. Gräsmattorna är fortfarande gröna och tack gode gud för det! Snön kan få komma dagen innan julafton och sen smälta bort på nyårsdagen, mer än så är överflödigt och leder bara till ryggskott efter snöskottning alternativt en massa benbrott för att man halkar på skiten. Jag kan verkligen inte se nåt positivt med vinter över huvud taget, jag hatar att frysa och det är inte ens fint med snö!

"Jamen vadå, skidåkning då?" tänker ni nu och då säger jag: HAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAA..ehh....nä. Jag åker skidor endast under pistolhot eller jävligt stort grupptryck och det sker ju inte överdrivet ofta. Jag tror att jag har varit inne på det förut men orsaken till mitt hat mot skidbackar stavas s-t-ö-r-t-l-o-p-p-s-b-a-c-k-s-h-e-l-v-e-t-e och det är en ganska fin historia som involverar såväl kast av skidor som svordomar. Längdskidåkningen med Jennan däremot känns mer hanterbart och eftersom det är en tradition så kan man ju inte bara lägga av bara sådär hux flux! Dessutom så minskar tiden det tar för mig att få på mig skidorna med cirka fem minuter för varje år så det är en ganska spännande utveckling faktiskt.

Hur som helst så var det inte skidåkning jag tänkte skriva om utan julafton. Förra året så var en elvisp det enda jag önskade mig så allt annat jag fick hamnade liksom på plus, i år så inleds önskelistan lite mer intressant däremot med en damdadmmamdada (trumvirvel): kastrering! Av hund alltså för jag orkar inte med en till vovve som går med nosen ner i backen 99% av tiden. Nej fifan, nu ska jag göra ett ryck och sen bär det av till sundsvall och Jennan och Martins inflyttningsfödelsedagsalltmöjligtfest med Tove och Linnéa. Om det skulle vara så att vi dricker nåt på bussen som ser misstänkt ut så..är det inget misstänkt.


Tänk efter riktigt noga här nu, vill ni verkligen ha det så här i år igen vavavava????????????????????????????????????

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0