Sönda!

Här låg jag i soffan i lugn och ro och vilade upp mig efter gårdagens utekväll som den pensionär jag är och rätt vad det var så smällde det av en jävla bomb utanför fönstret och jag trodde att det hade brutit ut fullt krig innan jag fattade att det bara var Härnösands kommun som vill lyxa till det lite med ett sjuhelvetes fyrverkeri som utan problem skulle kunna väcka döda! Sju minuters oavbrutet smällande och uppskattningsvis cirka 7000 olika färger på samma gång var precis vad jag behövde för tillfället vilket det verkade som att dom visste för övrigt eftersom det uppenbarligen valts plats utifrån att jag skulle ha den bekväma möjligheten att se allt direkt från soffan. Taaack.

När vi ändå är inne på gårdagen så drog vi ihop ett gäng och åkte till Birsta en sväng och sen till laserhallen i Sundsvall. Jag var på det rööööda laget med Johan, Andreas och Danne och man kan ju säga rätt mycket men inte fasen var jag sämst i alla fall. Jag var i alla fall hyfsat sportslig men Oscar och Jonatan verkade ha gjort upp innan att dom skulle ta ner mig toooootalt och det var väl inte för intet som gratisspelet gick dit så att säga...Väl hemma i härnta igen så intog vi Ica maxi med målet att inhandla grejer till kvällens dinner och nu vet jag inte hur ni äter eran tacos men ut kom vi i alla fall med allt från kattmat till toapapper. Hur som haver en trevlig dag och kväll som slutade på krogen och med efterfilm som det heter nu för tiden! Vissa somnade i soffan, andra gick de två metrarna hem men upp klev vi i alla fall halv 8 och kollade på reprisen av så mycket bättre och efter det slog vi på stort och tittade på en gudstjänst! Gudstjänsten började med att biskopen bankade på dörren till kyrkan med sin vandringsstav eller vad det nu är trots att det klart och tydligt stod "ingång" och en pil riktad mot nästa dörr. In kom hon i alla fall och vi blev förlåtna för våra synder.

Efter gudstjänsten syndade vi dock igen och gick iväg och köpte en hel hög med pizzor. Ett tips kan vara att stretcha när man har varit på laserhallen förresten, den 50 meter långa promenaden till pizzerian var en plåga. Men man får väl skylla sig själv antar jag, det där med att stretcha i grupp har jag fått nog av efter att jag, mamma och grannen började på yoga en gång för hundra år sedan. Jag blir rastlös av att bara sitta rakt upp och ner för länge och dessutom har jag en förmåga att börja skratta åt saker när man absolut inte borde. Men jag stod ut i alla fall, jag stod jävlar i mig ut tills den dagen det var en gubbe bredvid oss som släppte sig, då brast det och sen tror jag inte att det blev så mycket av varken yoga eller stretching efter det faktiskt.

En fin och mycket givande sms-konversation från gårdagskvällen:
brorsa: Fan göru
jag: vartäru??
brorsa: Joru svensson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0