Umeåååå

Igår satte vi oss på en buss och åkte uppåt i landet för en gångs skull. Man skulle ju kunna tro att Sverige tar slut pang bom krasch efter högakustenbron och att allt därefter bara är en massa fornlämningar och det stämmer väl iof delvis. Jag såg i alla fall minst fyra gravhögar och ett större antal folktomma hålor efter vägen. Tydligt är det i vilket fall som helst att det inte är så många som känner till att det faktiskt finns en liten värld där uppöver också för det var i princip bara vi på bussen. Vi och en karl som verkar ha ett sjukligt intresse för just bussar och frågade ut chauffören om en massa intressant fakta som hur många hästkrafter det var på motorn och lite annat sånt som kan vara bra att veta om det skulle krisa nån gång.


Vi tog oss i alla fall till Umeå och började med att irra bort oss till följd av att vi inte fattade nånting av alla gator. Det där med att inte fatta nånting satt i resten av dagen men med lite hjälp från lite mer kunnigt folk så fick vi ju ordning på åt vilket håll vi skulle gå i alla fall. Eftersom Jennie hade opererat bort ungefär halva käken och David hade spelat innebandy och fixat till foten lite fint så var jag beredd att sätta ett bandage runt huvudet för att smälta in men det behövdes inte för vips så var alla mirakulöst friska och det firade vi med ett besök på glasbanken. Och DÄR mina vänner var det så in i helvetes mycket folk att jag var ungefär en sekund från att drabbas av allvarlig panik i knävecket :))))


Överlevde hur som helst och det firade vi med en gooojävla middag. Vi kvinnor behövde inte bry oss över huvud taget utan allt serverades av karlfolket och det satt fint det! Som vanligt satt jag och åt längst av alla......längst? mest? Ni som va på Toves grillfest i somras förstår vad jag menar...Kvällen fortsatte med sällskapsspel, en astrologilektion, nån form av förfest och sist en inte minst ett besök på krogen där det var smockat och spelades 90-talsmusik rakt igenom. Kanoners var vad det var!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0