Vrångstrupen<3

Vrångstrupen är ju ett jävla påhitt. Sväljer man fel så hamnar maten där istället och sen får man hosta i cirka 80 år innan man kan återgå till ett någolunda normalt liv igen lagom tills man ska dö. Saken är den att jag börjar tro att jag bara har vrångstrupar och inte en endaste rättstrupe(?) för jag sätter saker i halsen ungefär..hela tiden.


Många av er skulle kanske säga att det är bra om man inte äter så fort och att man kanske inte ska prata samtidigt som man äter men jag är van att göra flera saker samtidigt. Idag har det inte varit nåt större problem dock, det har inte funnits tid till att äta för jag har haft annat att koncentrera mig på. Jag har nämligen vatten i ena örat som vägrar försvinna hur mycket jag än headbangar. Hör havet vart jag än går. Lyx tänker ni och ehh..ja.


Hur som helst så kan man ju undra varför det heter vrångstrupe egentligen. Det är ju en ganska onödig undring så jag undrar självklart inte men ni gör det. Om det kommer från wrong så bör man ju kunna säga vrång till allt som är fel kanske ni tänker, "Det är nåt vrång på min tv" osv, men det gör man ju inte. Så nu tror ni ju att man inte kan säga det men NÄ-Ä! DÄR HAR NI VRÅNG MINSANN! För synonymer till vrång är (förutom vresig, sur, motsträvig och sånt) felaktig, oriktig och snedvriden. Så vrång kan vara istället för fel så det är fritt fram att använda det på det viset från och med nu. "Sånt" är för övrigt inte en synonym även om det kanske såg ut så. Hör av er om det är nåt mer ni undrar över! 

En bild på en strupe som den ser ut enligt google: 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0