Hammeee

Det finns ett band i detta universum som irriterar mig så fullständigt att det får mig att önska att jag antingen var döv eller medvetslös varenda gång som spelas på radion eller nån drar igång dom på spotify och det bandet är Takida. Jag kan väl sträcka mig till att säga att låtarna i sig kanske är hyfsat okej men Robert the singer låter ju för det första som att han ska skita på sig hela tiden och för det andra som att han ska somna av tristess och ramla ihop i en hög medan han sjunger och det är ju sådär lagom störande. En gång stod jag bredvid honom i kön på donken i Birsta och hade god lust att hoppa på honom men tyvärr så vet man ju bättre än så och nu mina damer och herrar så ska jag faktiskt erkänna en sak: I låten som karljäveln har gjort till hamiltonfilmen så låter han ju faktiskt riktigt bra. Jag har lyssnat på den i rent terapisyfte under senaste veckorna för att försöka vänja mig vid honom och jag känner att den tar sig, kors i taket osv!

Alltså så kan vi då göra en snabb uträkning och inse att han sjunger åt helvete när han är med takida och bra när han är för sig själv. Dock så är det ju svårt att säga nåt om vad som är orsaken till det meeeen jag har ju en teori och den har att göra med att dom kommer från Ånge. Alla vet ju hur bra saker och ting fungarar där (postterminalen bland annat för att ta ett fint exempel) och då borde ju segheten och skitnödigheten i låtarna kunna bero på att dom hör hemma där. Vissa borde inte få göra musik. För nån dag sedan så råkade jag till exempel se en kille som stod och sjöng i tv tillsammans med två snubbar som spelade cello och trumpet vilket jag ångrar. Han sjöng i falsett genom hela jävla låten och som om inte det vore nog så gick texten i refrängen: "I was born to be your sockerbagare"??????? Dååå räckte det jävlar i mig inte med att vara döv eller medvetslös utan kändes snarare som att det kunde ha varit bra med en kombination av båda. Nu hade det ju varit roligt att lägga upp den svindåliga låten, men vi tar väl den bättre bara för att det är..onsdag!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0