Dagens ros

Idag tänkte jag att jag skulle vara en lite duktigare hundägare än vanligt och träna Mio lite extra. Åkte upp på myran och parkerade vid fotbollsplanerna, det stod bara en bil till där och vovvar tränar man ju som bäst i lugn och ro så det var ju optimalt tänkte jag meeeen hann väl inte mer än kliva ur bilen innan jag såg att det stod nåt pucko mitt på fotbollsplanen och övade på flugfiske..........
 
För att förklara det hela lite mer men ändå hålla det enkelt så kan man väl lite kort säga att en vallhund som älskar att springa efter bollar och annat som kastas inte direkt håller sig lugn när nån står och kastar med ett fiskespö heller. Detta innebar ju då att Mio var fast besluten om att ta sig dit och bidra med sina oändliga kunskaper om först och främst jävligt nördiga hobbies i största allmänhet men speciellt då flugor och fiskar, det gick inte att få honom att koncentrera sig på nånting över huvud taget vilket var preciiiiiiiiiiiiiiiiis vad jag ville!
 
Släpade med mig hundskrället ut på flygfältet istället och tänkte att jag kunde gå runt där tills flugfiskaren hade åkt hem. Och det var ju en asbra idé för han stod ju bara och kastade i typ 1,5 timme till. Jag kunde inte gå till bilen och åka nån annanstans för då var jag tvungen att gå förbi honom så där gick jag fram och tillbaks på flygfältet och såg svingla ut! Dagens ros vill jag med andra ord ge till praktarslet som tyckte att det kunde vara bra att öva på flugfiske mitt på dagen en helt vanlig jävla måndag i november på det mest logiska stället i hela världen vilket då alltså är en fotbollsplan som vi alla vet som oftast är fulla av vatten, fiskjävlar och allt annat som hör havet till! HUR JÄVLA MYCKET KAN DE VARA ATT ÖVA PÅ EGENTLIGEN!?!??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0