Piggelin!

I natt blev jag tvärförkyld vilket var väldigt trevligt. Släpade mig ut på morgonrundan med Mio och när jag kom in så insåg jag att jag va så jävla blek att jag matchade väggen vilket var ännu trevligare! Jag hade tänkt plugga hela dagen men de va ju bara att styra om planeringen och lägga sig i soffan istället. Försökte kolla på "The hangover" och det tog ju typ bara 5 timmar att se klart den filmen som är 1,5 timme lång.....fick pausa ungefär 500 gånger i timmen och snyta ut halva hjärnan.
 
Lite senare under dagen så insåg jag att det inte fanns så överdrivet mycket grejer i kylen så jag skulle behöva handla. Nu har man ju typ 10 meter till hemköp så det är ju inget problem i vanliga fall men this time hade jag ju mer än gärna låtit bli för när jag kom in i affären så visade det sig att det var kundklubbsdag. Jag lyckades alltså pricka in den enda dagen på hela jävla året när man absolut inte ska vara där. Det var pensionärer ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖVERALLT, i rullstolar, med rollatorer, i permobiler, med käppar, med kryckor och några (ytterst få) utan. Meeeen dom kan ju sniffa sig till specialpriser och provsmakningar på milslånga avstånd så det var ju som inte ens nån idé att bli förvånad.
 
Hur som helst så gick alla svinsegt och tog upp i snitt 4 meters utrymme åt exakt ALLA håll. Jag mådde helvetiska dåligt och då blir man ju sjukt irriterad på det mesta. Alla kassor var öppna och likt förbannat så var det svinlånga köer och som om inte det vore nog så satt det en trubadur vid utgången som spelade asdåliga låtar och sjöng så falskt att jag var en millisekund ifrån att kliva ur kön, spatsera fram till honom och antingen klippa sönder strängarna på gitarren utan sax eller helt enkelt smälla den över skallen på honom och göra den till ett halsband!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0