Weeeeeeeeeeekend

Hej och hå! Ja dehär blev ju en lugn och skön helg som började med hemmakväll i fredags och fortsatte på relaxen igårkväll med jobbfolket. Det var ångbastu, utebastu, innebastu, bubbelpooler, kallbad, varmbad, upplevelseduschar, vanliga duschar och det ständigt återkommande problemet: heter det "flera bastus" eller "flera bastusar"?!?!?!???? Riktigt avslappnande var det i vilket fall som helst och dedär med upplevelsedusch var ju för övrigt en upplevelse verkligen, åtminstone för alla oss som normalt sett inte duschar i snöstorm eller iskallt spöregn med stormvindar som luktar mint. Jag och Ida höll på att frysa ihjäl och mitt tips är väl mest bara: tryck INTE på knappen som det står "vital" under...

Idag vaknade jag av att det regnade ute och då blir man ju överlycklig och svinsugen på att gå utanför dörren. Åkte iväg och jobbade lite när det ändå inte fanns nåt bättre att göra och sen var det dags för nåt så väntat som..domdomdormraradramamamdamam (trumvirvel för extrem spänning): viltspårskurs med hunden! Det är ju egentligen ganska logiskt eftersom jag jagar både älg, ren, varg och karl samt inte är ett dugg för blödig för att kunna ha ihjäl djur osv....Jag älskar ju dessutom att hoppa runt i skogen bland ormar och andra trevligheter!

Jag och fem pensionärer med hundar är det i alla fall och det är väl mest bara tur att instruktören är lite mer i min ålder med sina 40 år eller vad det nu kan vara :))) Kändes ju onekligen lite wierd att få ett avhugget underben/klöv från en älg och en flaska blod i handen som skulle användas till att lägga spåret men man är väl inte den som är den! Det var bara att gå runt i skogen och släpa klöven som nån jävla neandertalare och droppa blod lite här och där, skrattade åt mig själv ungefär varannan minut meeen Mio är riktigt duktig och skulle utan problem kunna bli spårhund och det är ju mest för hans skull jag gör det så (även om det indirekt blir bra även för mig eftersom han är så s-lut i the head efteråt)......
 
(Bilder från relaxandet om nån mot förmodan skulle missta det för att vara skogen).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0