Vatteeeen, staaaan är full av vaaaatteeen

Idag ringde det på dörren precis när jag hade parkerat arslet inne på mitt kontor (skrämmande likt mitt kök) för att plugga. Jahapp vad är det för roligt nurååååååå tänkte jag, öppnade dörren och hittade självaste vaktmästaren on the other side! Det hör ju inte till vanligheterna att han hälsar på direkt även om han är väldigt trevlig och idag såg han faktiskt ut som att han var förvånad själv över att han hade ringt på.
 
Visade sig hur som helst att det bokstavligt talat regnade från taket i lokalen längst ner i huset och att lägenheten under min hade århundradets vattenskada i köket så vi fick inte inte inteeee spola nåt vatten på obestämd tid och då kändes det ju som ett katastrofläge först och främst men sen började jag inse fördelarna. Inget vatten = kan inte diska = måste köpa en massa god färdigmat. Sen att det råkade gå sjukt fort att fixa det där och att det bara några timmar senare var grönt att använda kranarna låtsas jag fortfarande som att jag inte vet så middagen (efter ett pass sh'bam med Camilla och en springrunda med vovven bör väl tilläggas) blev biggan och såhär till efterrätt så plockade jag fram mina grabbar Ben & Jerry ur frysen! Har seriösa planer på att fortsätta låtsas veckan ut............................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0