Letter to God part 2

Hejpåre Gud!

Jag hyr en parkering av dig bakom ett av dina hus (församlingsgården) för att slippa frysa ihjäl i bilen under denna årstid som jag antar att du har skapat för att få ha lite roligt åt folk som halkar, kör fast i snön, skottar ryggarna av sig och annat trevligt. Nu är det bara så att folk verkar ha väldigt svårt att fatta vad "förhyrd" betyder för det är så många som parkerar fel att jag på allvar blir orolig för mänsklighetens framtid. Nu undrar du säkert hur det hänger ihop och det ska jag förklara på en gång så vi har det ur världen.

Det började med att en mindre intelligent varelse med ful bil parkerade på min parkering och det förstår man ju, det fanns ju bara typ 75 andra lediga platser. Jag fick hur som helst inte tag på ägaren så jag skrev en arg lapp och fick parkera åt pipsvängen, utan motorvärmare. Sedan fotsatte det på ungefär samma sätt tre gånger till och förra veckan så dök en femte bil upp. Då kokade jag, parkerade in den och kände mest bara för att slå ihjäl nån. Här har vi alltså problemet, om folk ska fortsätta vara såhär efterblivna så kommer jag tydligen att ha ihjäl dom  = mänsklighetens framtid är hotad och det är ju på nåt sätt ändå ditt ansvar tycker jag!

Övriga tankar:
1: Vet egentligen inte varför jag ska behöva förklara det här för dig såhär i efterhand, du ska ju tydligen "se allt".
2: Jag är sjukt besviken på din insats som parkeringsvakt
3: När det gäller den där femte bilen så var jag på väg att dra ut motorvärmarsladden också men precis då ringde pappa och sa att det var nån 65-årig gubbe som ägde bilen. Och vad händer dårå, JO då kan jag inte vara arg längre?? Vafan är det för jävla funktion som man har installerad i hjärnbasen egentligen!!?
 
Fantastiskt stor lucka <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0