Höstnnn

Jahapp då var det höst igen då för..tjugotredje gången i mitt liv borde det bli och den här gången lär den väl kännas längre än någonsin skulle jag tippa på! Spöregnar just nu vilket det gjort precis hela jävla dagen och tråkigare än så kan det väl inte bli. Idag har jag därför ätit lönch med Annelie på rutiga och sedan hunnit förbi både Sandra och Ronja efter det för att kompensera för vädret liksom. Det är ju som aningen tråkigt att sitta hemma som en pensionär i min ensamhet med sambon på jobbet och hundarna på dagis, helt klart baksidan av att vara sickwritten som det inte heter. Det gäller att se till att träffa folk, sysselsätta sig med det man kan och få lite frisk luft så att man inte börjar mögla här hemma :)))
 
Annars då? Det verkar mer eller mindre bli en babyboom här i stan under 2015, vad jag vet så är det minst 15 ongar som kommer kläckas innan sommaren och Jennie hon har bara en vecka kvar hon minsann! Danne ska inte föda barn MEN han ska komma hit en sväng imorgon och fika, det går också bra. Jag må vara hatiskt till höst och vinter men det är ju ändå rätt okåååå att få tända ljus och bädda ner sig i soffan, ikväll börjar Grey's igen till exempel och det kan ju rädda vilken tråkdag som helst det!

Topp 3 hemmafrutidsfördrivstips at the moment:
1. Orphan black. Snart slut på avsnitt att se. Panik.
2. Baka brööön
3. Sy. Funkar bra i omgångar tills tålamodet flyr långt åt helskotta och jag inte orkar sy raka sömmar längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0